Методичні розробки і публікації

Вікторина-презентація "Я розкажу тобі про Україну"


Вікторина "Тарас Шевченко - геніальний син українського народу"


Вебквест "Тарас Шевченко - майстер слова"


Тест "Безпечний інтернет: як уникнути неприємностей у мережі"

Безпека життєдіяльності "Будь обережним взимку"



Безпека життєдіяльності "Безпека на дорозі"



Вікторина "Традиції мого народу"


Тест "Намисто новорічних див"


Квест-вікторина "У гості до Святого Миколая"


Вікторина "Україна - єдина країна"


Вікторина "Бринить, співає наша мова!"


Тест "Правила безпеки в умовах воєнного стану"


Вікторина "Ми українці: честь і слава незламним!"


Національно-патріотичне виховання учнів в умовах 

Нової української школи

Вікторина "Зимові свята і звичаї в традиціях українського народу"


Вікторина "Мова - скарб народу"

Вікторина "Я і робототехніка"


Тест "Тарас Шевченко - геній українського народу"


Вікторина "Захисники і захисниці України"


Вікторина "Мир - мова щастя"


Тест "Сімейні взаємини"


Виховна година на тему "Сімейні взаємини"


Свято на тему "Батьківська оселя - оберіг"


Виховний захід на тему "На рушнику хай доля квітне"


Екологічний проєкт на тему "Одне дерево посадив - недарма прожив"


Виховання патріота – першочергова задача сучасного

навчального закладу

Патріотичне виховання  це сфера духовного життя,

яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне,

що любить і ненавидить людина, яка формується.

В. О. Сухомлинський

         Виховання, як важливе явище суспільного життя, здавна стало провідною функцією людського суспільства. Система виховання постійно відтворює і поглиблює емоційно-естетичний, художньо-творчий, моральний та інтелектуальний компоненти свідомості народу, створює умови для розвитку і розквіту природних задатків і талантів кожного громадянина, формування духовного потенціалу – найвищої цінності нації та держави. Як відомо, кожен народ має власну систему виховання, що історично сформувалася, яка дозволяє молодому поколінню духовно наслідувати національні традиції, зберігати їх, примножувати кращі національно-духовні, культурно-історичні надбання нації.

         Нині перед нашою державою стоїть завдання щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Тому національно-патріотичне виховання учнів – важлива складова формування свідомої розвиненої особистості, яка здатна переосмислити уроки минулого, сприяти формуванню сучасного позитивного іміджу країни, знати та вивчати історію свого краю.

  Враховуючи особливості сучасної освіти, суспільно-політичні умови, у яких перебуває наша держава, виховання свідомих громадян своєї країни, формування у них почуття національної гідності та патріотизму, відповідальності за майбутнє України, ознайомлення з прикладами відданого служіння своєму народу набуває першочергового значення для кожного педагога. 

 Концепція національно-патріотичного виховання, дітей і молоді в Україні, яка прийнята у червні 2015 р., наголошує: «В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства та української політичної нації».

Реалії українського сьогодення вимагають такої особистості, якій властиве відчуття європейської громадськості, яка здатна жити і діяти в  соціально-економічних умовах епохи інтеграції України в європейський простір, водночас залишитись патріотом своєї Батьківщини, мати сформовану національну свідомість. Сучасний зміст виховання, підростаючого покоління, спрямований на становлення громадянина України, патріота своєї країни, готового самовіддано розбудовувати суверенну, демократичну державу, здатного виявити національну гідність, який знає свої права, обов’язки, цивілізовано вміє відстоювати їх, може успішно само реалізуватися в суспільстві як громадянин, носій культури, професіонал. Стати справжнім патріотом і глибоко полюбити свою Батьківщину можна лише тоді, коли пізнаєш красу рідного краю, знайомишся з визначними історичними подіями, культурними досягненнями своєї Вітчизни з самого раннього дитинства.

Національно-патріотичне виховання учнів ліцею-інтернату здійснюється через навчальний процес, позакласну виховну роботу, функціонування учнівського  самоврядування, і носить  послідовний характер.

Головні завдання з національно-патріотичного напрямку виховної роботи  ліцею-інтернату:

-         виховання любові до своєї Вітчизни;

-         формування в учнів загальнолюдських цінностей;

-         виховання почуття гордості та вдячності до своєї держави, свого народу, історії;

-         виховання високого ідеалу служіння народові, готовності до трудового та героїчного подвигу в ім’я процвітання Батьківщини;

-         формування особистості учня як громадянина-патріота;

-         виховання моральної відповідальності за все, що робиться на рідній землі, палке прагнення боротися за розквіт та могутність Батьківщини;

-         вивчати вікові традиції та героїчні сторінки історії українського народу та його Збройних сил;

-          виховання розуміння героїчного минулого як ідеалу духовної готовності боротися за славу і честь Батьківщини.

Мета національно-патріотичного виховання у ліцеї-інтернаті – виховання свідомого, компетентного й відповідального громадянина, який є соціально-активною особистістю. Теоретичною базою для організації національно-патріотичного виховання є Конституція України, Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Конституція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності.

Відповідно до цих документів розроблено план заходів, що дозволяє ліцею-інтернату проводити цілеспрямовану, систематичну відповідну роботу. Працюючи над реалізацією Концепції національно-патріотичного виховання, педагогічний колектив  всю виховну роботу спрямовує на виховання свідомого громадянина. У кожній класній кімнаті оформлені куточки державної символіки, де учні мають змогу ознайомитися з державними символами України: Гербом, Прапором, Гімном.

Найбільш ефективними формами роботи з національно-патріотичного виховання, які використовуються у освітньому закладі є:

-         години спілкування;

-         виховні години на запрошення;

-         уроки мужності;

-         тематичні вечори;

-         зустрічі із захисниками України, учасниками ООС;

-         проведення місячників оборонно-масової роботи та військово-патріотичного виховання;

-         декади народознавства, родинно-сімейного, громадянського виховання;

-         робота над проектами;

-         екскурсійна діяльність;

-         козацькі ігри;

-         конкурси;

-         виставки;

-         святкові концерти до Дня захисника Вітчизни, Дня Збройних Сил України;

-         тематичні стенди, фото та відеоматеріали.

На високому рівні  організовуються волонтерські акції:

-         «Подарунок солдату 16 ОМПБ»

-         «Листи героям-землякам»

-         «Вітаємо зі святом ветеранів»

Адже  саме українцям притаманна любов до рідної землі, гордість за своє історичне минуле, повага до звачаїв, традицій, культури, духовних надбань народу. Для українського народу патріотизм був і є найбільшою національною цінністю.

Література

1.   1. Васильченко С.М. Форми, методи і засоби національно – патріотичного виховання дітей та молоді у сучасних умовах [Електронний ресурс] – Режим доступу : www.nbuv-gov.ua/old_rn/Natural/Vznu/.../129-135.pdf .

2.   2. Демешкевич В.А. Особливості патріотичного виховання молодів контексті розвитку сучасного суспільства [Електронний ресурс] – Режим доступу : www.managment.kr.sch.in.ua/naukovo-praktachna_internet-K .

3.   3. Конституція національно – патріотичного виховання дітей і молоді. [Електронний ресурс] – Режим доступу : http:/mon.gov.ua/usi-novini/2015/06/16/naczoonalno-patriotichne-vixovannya/.

4.   4. Про стратегію національно – патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки. [Електронний ресурс] – Режим доступу: www.Zako.rada,gov.ua/go/580/2015.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу